Is your heart taken - DEL 19



Malins p.o.v
Vi sprang så fort vi kunde och klämde oss igenom tunnelbanans dörrar just före de skulle stängas. Jag höll fast mig vid en ståg som var vid min högra sida.
''Gud vad tur att vi hann!'' Utbast Elizabeth.
''Mhmm..'' Konstaterade jag. Jag kollade ut över folkmassan som satt i tunnelbanan. För min förvåning såg jag något som jag verkligen inte trodde att jag skulle se. Det var en mann som satt lite längre bak som läste en tidning. Och på framsidan fans det en stor rubrik som sa: One Directions new girlfriends!?
''Shit! Kolla!'' Viskade jag och pekade lite diskret mot mannen som läste tidningen.
''Herregud!'' Sa Elizabeth. Tunnelbanan plingade till och det var där vi skulle av.
''Ska vi fika vid starbucks?'' Frågade jag, Malin nickade. De andra tjejerna hade dragit hem. Även fast vi alla fem var bästa vänner så hade alltid jag och Elizabeth haft något speciellt sammband mellan varandra. Vi slank fort in på det första starbucks cafet som kom i mot oss. Vi satte oss vid ett bord ganska så långt in i cafet. Vi ville ju ha ganska så låg profil.
''Vad vill du ha?'' Frågade Elizabeth medans hon tog av sig sin jacka.
''Bara en kopp te.'' Svarade jag och Elizabeth började gå i mot kassan. Jag tog upp min mobil ifrån min ficka och såg att jag hade tre missade samtal.
''Mamma...'' Suckade jag för mig själv. Men jag visste att jag var tvungen att ta tag i saken och ringa upp henne. Det hade ju gått nästan två veckor sedan hon sa de stora nyheterna. Jag tryckte på ring och efter några korta toner så svarade hon.
''Hej gumman! Jag har försökt få tag i dig men har inte fått något svar!'' Hörde jag henne säga. Egentligen orkade jag inte med detta nu men det fanns inget annat val.
''Jo jag skulle bara fråga när erat bröllop är?'' Sa jag med en låg ton.
''Det blir av redan nästa vecka! Och du vet hur mycket jag vill att du ska komma hit.'' Utbrast mamma.
''Jag ska hur jag gör. Men jag hör av mig.'' Sa jag kort och la sedan fort på. Jag tittade en stund på mobil skärmen före jag la bort den igen. Jag såg Elizabeth kommandes med mitt te och hennes latte. Hon satte sig sedan ner och tog en klunk av sin varma latte. Hon tittade konstigt på.
''Vad har hänt?'' Frågade hon och jag såg att hon visste att något var fel.
''Min mamma..'' Suckade jag.
''Jahaa, vad var det om?'' Frågade hon och jag började förklara. Om att bröllopet var om en vecka och att hon ville att jag skulle vara där. Elizabeth nickade förståend.
''Jag vet att du säkert inte vill träffa henne just nu men det är din mamma och du borde vara där när hon gifter sig.'' Konstaterade Elizabeth. Jag ville inte åka dit men jag visste att Elizabeth hade rätt. Jag tog en klunk av det varma teet och kände hur det brännde till i halsen.
''Så, hur går det mellan dig och Liam då?'' Frågade jag och försökte komma bort från allt det där med min mamma. Jag såg hur Elizabeth rodnande. Det gjorde hon alltid om hon verkligen gillade någon.
''Det går väll bra.''
''Bara bra?'' Sa jag lite retsamt och hon nickade.
''Skulle det vara fel om jag bad Niall att komma med mig till bröllopet?'' Frågade jag Elizabeth och hon skakade på huvudet.
''Absolut inte!''
Jag tog upp min mobil och skrev ett sms till Niall: Would you like to go with me to my moms wedding next week? xx

Efter bara någon minut så fick jag ett svar: I would love to! xx

Ett leende bred sig över mina läppar och jag la ifrån mig min mobil.
''Hur går det med du vet, hatet?'' Frågade jag och jag såg att Elizabeths leende försvann.
''Sådär, men som Liam sa så blir det mindre för varje dag.'' 
''Vi kanske borde göra någonting, för fansen så de inte behöver gå runt och hata oss!'' Sa Elizabeth och jag nickade. Plötsligt fick jag en ide, och en ganska så bra en.

Kommentera and I will love you forever! Blir jätte glad när jag får många kommentarer! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Meeeeer!!! :D historien är verkligen hur bra som hälst, men. Snälla uppdatera mer. Det går typ inte att vänta så en dag på en del liksom xP

2012-04-13 @ 15:49:37
Postat av: Anonym

Äntligen en ny del! Jag har verkligen läängtat! Jäättebra vare<3

2012-04-13 @ 16:43:23
Postat av: Line

Kapitel nu uppdatera mera

2012-04-13 @ 17:14:24
Postat av: Ines

as bra :) ♥

2012-04-13 @ 17:53:38
URL: http://niallslaugh.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra bra.....grym novell

2012-04-13 @ 18:56:08
Postat av: Mathea Andorsen

Älskar din novell! Han fått mycket inspiration till min egen novell härifrån. Har dock bara hunnit skriva en inledning och ett kapitel men det skulle betyda om du tog dig tiden att läsa den och om du tycker om det så tipsa gärna om den här, behöver mer läsare! Tack i förhand, puss. x

2012-04-13 @ 19:03:44
URL: http://aonedfanfic.blogg.se/
Postat av: Jessica

du är helt sjukt bra på att skriva! vet din svenska lärare om att du skriver här? slår vad om att du har A i svenska :D underbar del och längtar tills nästa! tack!

2012-04-13 @ 19:39:57
Postat av: Maria Shaba

ÅÅÅÅÅÅ MER MER MER

Du skriver sjukt bra jag skriver också novell men du skriver ju dubbelt så bättre

Chekka gärna in

http://odirectionnoveller.bloggplatsen.se/

2012-04-13 @ 20:18:39
URL: http://odirectionnoveller.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara

GALET BRA! :D längtar till nästa kapitel! :) <3

2012-04-13 @ 23:36:35
URL: http://saradarianovel.blogg.se/
Postat av: Nora

så bra! VILL HA FORTSÄTTNINGEN NU! :)

2012-04-13 @ 23:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0